Gyulladt bölcsességfogat ki kell-e húzni, el kell-e távolítani?

Gyulladt bölcsességfog – ki kell-e húzni, ki lehet-e húzni a gyulladt bölcsességfogat?

Egy picit változott ebben a dologban a világ. Valahogy régebben inkább a konzervatív terápiát részesítették ebbe előnyben. Én egy kicsit szélsőséges álláspontot képviselek ebben a dologban.

Szerintem az orvostudományban alapvető az oki terápia. Vagyis ez azt jelenti, hogy mindig a kórokot kell megszűntetni. Ugye, hogyha belelépünk egy 100-as szögbe, akkor nem Algopyrint kell adni annak a szegény embernek, hanem meg kell fogni a 100-as szöget, s azt ki kell húzni. Az oki és a tüneti terápia között ez egy elég nagy különbség.

Szóval, hogyha van egy bölcsességfog, ami gyulladást és szájzárat okoz, s az egy gyulladt állapotban van és még szájzára is van az illetőnek, én abban az esetben is arra hajlok, hogy inkább el kell távolítani azt a bölcsességfogat, hiszen éppen az a bölcsességfog tartja fenn a gyulladást. Tehát önteni valakibe az antibiotikumot, azon célból, hogy ezt a gyulladást elmulasszuk, ez nem lesz hatékony ebben az esetben, hiszen tudjuk, hogy mi a gyulladt és azt érjük el csak vele, hogy jól megnyújtjuk ezt a gyulladást.

Azt is tudjuk, hogy a feleslegesen adagolt antibiotikumokkal növeljük a rezisztenciát, szóval egyre kevésbé lesznek hatásosak ezek az antibiotikumok, adott esetben az illetőnél már egyáltalán nem lesznek hatásosak, de mégis a kór ok az fennmarad.

Szóval, egyértelműen válaszolva a kérdésre: abban az esetben, ha egy bölcsességfog eltávolításával a gyulladás megoldható és ezt az eltávolítást nem egy bonyolult műtéti eltávolítás során kell megcsinálni, akkor én elsősorban – ha mondjuk gyulladt is ez a bölcsességfog és adott esetben az illetőnek szájzára, meg láza is van – a bölcsességfog eltávolítását fogom javasolni, tekintettel arra, hogy magát a megbetegedést az a bölcsességfog okozza.