Bölcsességfog és terhesség: el lehet e távolítani bölcsességfogat terhesség alatt?

Bölcsességfog terhesség – el lehet-e, el kell-e távolítani a bölcsességfogat terhesség alatt?

Talán inkább úgy válaszolnék erre a kérdésre, hogy természetesen lehet, abban az esetben, ha muszáj. Én azt javasolom a hölgyeknek, hogy a kismamaságuk, vagy a babavállalásuk előtt a bölcsességfogaik eltávolítására is kell gondolni, főleg abban az esetben, hogyha a bölcsességfog fölött az íny megnőtt.

Az ember nem szívesen végez műtéti beavatkozásokat egy kismamának, mert felesleges rizikónak tartom én magam, de nem csak én magam, tehát ha lehetséges, mert teljesen nyilvánvaló, hogy minden műtéti beavatkozás, amely a terhesség alatt végzendő, az elkerülendő abban az esetben, ha arra mód és lehetőség van, mert ilyenkor első a magzat.

Tehát ezért érdemes a terhesség előtt, a babavállalás előtt erre gondolni, viszont azt sem szabad megcsinálni, minthogy a múltkor volt nálam egy kedves kismama, akinek a bölcsességfoga viszonylag könnyen eltávolítható volt és már a harmadikféle antibiotikumot öntötték bele a bölcsességfog gyulladása miatt. Szóval arra is gondolni kell, hogy az ilyen túl gyógyszerezés – és nem is biztos, hogy adekvát egy ilyen gyógyszerezés, mert nem biztos, hogy arra a kórokozóra adott esetben az az antibiotikum egyáltalán hat. Tehát ez egy kicsit egy felesleges gyógyszerszedésnek, vagy gyógyszerszedetésnek is lehet adott esetben minősíteni, ugyanis nem gyógyult meg tőle.

Tehát, ha van egy letokult gyulladás egy bölcsességfog körül, s az egész szervezetben nyilván el fog terjedni az antibiotikum, s csak egy kicsi része fog odajutni, az nem biztos, hogy mondjuk adekvát terápia egy ilyen esetben.

Szóval, ha egy terhes hölgynek egy kifejezett bölcsességfog gyulladása lép fel, akkor mérlegelni kell, mert lehet, hogy a bölcsességfog eltávolítása sokkal kisebb terhelés, mint

1. az adott gyógyszerek, amiket adott esetben orrba-szájba öntenek bele,
  2. a másik pedig: a gyulladás során felszabaduló toxinok.

A gyulladás az egész szervezetben el tud terjedni, ilyen szempontból mindig egyénileg mérlegelni kell, hogy egy terhes hölgynek el kell-e távolítani a gyulladt bölcsességfogát, vagy sem.

Ha pedig az a kérdés, hogy csak úgy, preventíve terhesség alatt eltávolítjuk-e a bölcsességfogakat, akkor azt nyilvánvalóan nem fogom javasolni, mert azt vagy terhesség előtt, vagy terhesség után kell megoldani.