Milyen tünetekkel jár a bölcsességfog növekedése?

Bölcsességfog növekedése – mik a tünetek?

Az a nehézség ebben a kérdésben, hogy többféle lehet a válasz, mert tudnunk kell, hogy milyen bölcsességfognak. Én tudom, hogy mire gondol a kérdező, tehát önmagában a bölcsességfog kinövése, az, hogy egy bölcsességfog éppen kinő onnan, a kis zárt helyéről, ez önmagában okozhat fájdalmat, hiszen áttöri maga fölött mindig egy nagyon picit haladva a nyálkahártyát, ez önmagában fájdalmas lehet, mert feszül és ez piszkosul tud fájni. Utána pedig, amikor áttörte a nyálkahártyát, a fog és a nyálkahártya, a száj nyálkahártyája, vagy ha úgy tetszik, az íny és a bölcsességfog között kialakul egy tasak. Abban a tasakban nagyon jól tudnak pangani a kórokozók és még ellátást is kapnak, hiszen például az ételmaradékok is be tudnak oda jutni, s ugye a kórokozó és maga az ételmaradék együtt, ami egy nagyon jó táptalajt ad neki, egy lokális gyulladást hozhat létre.

Tehát önmagában a bölcsességfog növekedése is járhat például szájzárral, vagy szájbűzzel – ezt úgy mondjuk latinul, hogy foetor ex ore, ez egy kicsit szebb, mintha azt mondom, hogy szájbűz, de büdös tud lenni, és fáj és lázat is okoz.

or az illető megszabadul a további kínoktól.