Mit jelent az, hogy beékelődött egy bölcsességfog? Milyen tünetekkel jár a bölcsességfog növekedése?

Mit jelent az, hogy beékelődött egy bölcsességfog? Azt jelenti, hogy a bölcsességfog valamilyen okból nem tud előtörni, és az a szó, hogy “beékelődött”, azt jelenti, hogy valószínűleg az előtte lévő fogtól nem tud előtörni.

A bölcsességfogak azok a nyolcas fogak. Azért nyolcas fogak, mert a középvonaltól elkezdjük számolni a fogakat, akkor az egyes kettes fagak azok metszőfogak, a hármas a szemfog, a négyes-ötös kisőrlő fogak, a hatos-hetes azok a nagy őrlőfogak, és utána következik a bölcsességfog, a nyolcas fog.

Leggyakrabban amibe ékelődik be, mibe akad el a bölcsességfog?

Ezekre a kérdésekre válaszolok ebben a videóban:

Milyen tünetekkel jár a bölcsességfog növekedése?

Önmagában a bölcsességfog kinövése, kinövekedése is okozhat fájdalmat. Az ilyen bölcsességfognak át kell törni a csontot és a nyálkahártyát. Tasak is ki tud alakulni ilyenkor, amelyben gyulladás jöhet létre. A bölcsességfog növekedése szájzárat, lázat és rossz lehelletet is okozhat. Mit kell tenni az ilyen bölcsességfogakkal? Nagyon egyszerű: el kell távolítani. Így a fájdalomtól is megszabadulunk!

Számos esetleírás, tudnivaló és műtéti fotó található a BÖLCSESSÉGFOG.COM weboldalon! Tájékozódjon Ön is!
További műtéti fotók és információk a BÖLCSESSÉGFOG – A SZÁJSEBÉSZ VÁLASZOL Facebook-csoportban!

A blogban még számos bölcsességfogakkal kapcsolatos bejegyzést talál. Ilyen például a Bölcsességfogak eltávolítása altatásban című bejegyzés.

Szintén figyelmébe ajánlom YOUTUBE-csatornámat, mert ott is számos kérdésére kaphat választ a bölcsességfogakkal kapcsolatos videókból.