Gyulladt bölcsességfog

A bölcsességfog gyulladás tünetei egyrészt azok, amelyek minden más gyulladásé: az adott terület (tehát a bölcsességfog körüli terület) megnagyobbodása, duzzanata, ennek a “területnek” a felmelegedése és a test felmelegedése (= láz), továbbá a fájdalom, a nyálkahártya, illetve a bőr kipirosodása. Ezen felül a páciens a gyulladt testrészét – a bölcsességfog esetén az alsó és felső állcsontját kevésbé használja, mert fáj.

A gyulladt bölcsességfog a fenti öt tüneten kívül még kettő jellegzetességgel is bír: az egyik a szájzár, a másik a bűzös lehelet.

Gyulladt bölcsességfog: a szájzár

gyulladt bölcsességfog húzása

A szájzár a szájnyitási korlátozottságot jelent: a páciens alsó és felső metszőfogainak éle között nincsen több, mint egy centiméter. Ha mégis jobban ki akarná nyitni a páciens a száját, akkor az nagyon fáj.

A szájzár komoly jel: azt jelenti, hogy sürgősen szükség van szájsebészeti beavatkozásra. A szájzárral nem lehet várni. Nem csak azért, mert az étkezés nagyon fájdalmas, vagy azért mert nehéz a beszéd., hanem azért sem, mert tudni kell, hogy a már szájzárat okozó bölcsességfogból kiinduló gyulladás csak egy állomás: innen kezdve igen súlyos, akár életet fenyegető gyulladás is indulhat az ún. nyaki spáciumokban, ami a páciens fulladásához is vezethet.

A szájzár a leggyakrabban úgy alakul ki, hogy a bölcsességfog a nyálkahártyát egy ponton áttöri, és az ott kialakuló tasakban a kórokozók zavartalanul gyulladást idézhetnek elő.

A bűzös lehellet

A másik tünet – a bűzös lehelet – a szájban végbemenő gyulladásos folyamatok és rágási korlátozottság, illetve a „fogmosási korlátozottság” (nem fér be a fogkefe…) eredője. Ez bizony igen kellemetlen tud lenni.

Hosszú évek tapasztalatával mondom, hogy a bölcsességfog-gyulladás legkisebb jelére irány a szájsebész. Az otthoni praktikákkal nem szabad kísérletezni, mert ez nem játék…

Számos esetleírás, tudnivaló és műtéti fotó található a BÖLCSESSÉGFOG.COM weboldalon! Tájékozódjon Ön is!
További műtéti fotók és információk a BÖLCSESSÉGFOG – A SZÁJSEBÉSZ VÁLASZOL Facebook-csoportban!

A blogban még számos bölcsességfogakkal kapcsolatos bejegyzést talál. Ilyen például a Bölcsességfogak eltávolítása altatásban című bejegyzés.

Szintén figyelmébe ajánlom YOUTUBE-csatornámat, mert ott is számos kérdésére kaphat választ a bölcsességfogakkal kapcsolatos videókból.