Gyulladt bölcsességfog kezelése házilag – lehetséges?

2021.03.06.

Gyulladt bölcsességfog – mit tehetünk?

Ha az ember a legnagyobb keresőn, a Google-n rákeres a “bölcsességfog” kifejezésre, eléggé vad dolgokra találhat. Szemezgessünk! Itt van például a gyulladt bölcsességfog kezelése házilag keresési javaslat. Már önmagában is szörnyű belegondolni, hogy valaki erre vetemedik. Hasonló (lenne) ez a “gyulladt vakbél kezelése házilag” vagy a “törött láb kezelése házilag” tevékenységekhez.

A gyulladt bölcsességfogat nem lehet kezelni házilag, azzal szájsebészhez kell fordulni, mert ellenkező esetben fájdalmas, súlyos gyulladás (amely akár életet fenyegető is lehet) alakulhat ki. Ne dőljünk be az olyan téves információknak, hogy a gyulladt bölcsességfogat hialuronsavval kellene kezelni, mert az gyorsítja a szövetek regenerációját, mert ez semmire sem jó, vagy pedig hűteni jegelni kell – mert éppen az ellenkezője igaz.

Cuki keresési javaslat a legnagyobb keresőtől: milyen érzés, ha nő a bölcsességfog?gyulladt bölcsességfog
Hát milyen: vacak. Fáj is, be is gyullad, szájzárt is okoz. De addig, amíg valaki ezt olvasgatja, inkább jelentkezzen be a szájsebészhez, mert a dolog egyáltalán nem vicces.

Sokan keresnek az impaktált bölcsességfog kifejezésre, és ez helyes is. Az impaktált bölcsességfog az a bölcsességfog, amely nem tud kinőni, mert beleütközik az előtt lévő fogba.
Erre a keresésre számos hasznos információt is kapunk, de itt is jönnek a házilagos kezelési tanácsok: mint mondottam, ezeknek ne dőljünk be.

Az internetes tájékozódás bizonyos mértékig hasznos lehet, de néha megdöbbenve szembesülök azzal, hogy egy bizonyos problémával, például bölcsességfog-fájdalommal jelentkező páciensek jelentős tudásra (részben valóságosra, részben nem) tesznek szert az interneten. Erről a képen látható bögre jut eszembe: nem keverd össze az én szakmai tudásomat a te interneten szerzett információiddal. És ez mindenre igaz. Hozzáértő emberek miden témában vannak, és érdemes az ő tudásukra hallgatni. Sajnos a polihisztorok ideje lejárt.

A bölcsességfogakkal kapcsolatban számos szakmailag hiteles információ található a BÖLCSESSÉGFOG.HU weboldalon.