BÖLCSESSÉGFOGAK EGYIDEJŰ ELTÁVOLÍTÁSA ALTATÁSBAN

2016.08.30.

Három vagy négy bölcsességfog egy időben történő eltávolítására altatásban kerülhet sor. Elsősorban a páciens igényét, elképzelését vesszük figyelembe, de csak akkor, ha az az orvoszakmai szempontokkal összeegyeztethető.

bölcsességfog fájdalom 45A mai korszerű érzéstelenítőszerekkel szinte bármely kezelés fájdalommentesen elvégezhető, ennek ellenére el kell fogadni, ha egy páciens a beavatkozást altataásban szeretné elvégeztetni. Ilyenkor azonban érdemes több bölcsességfog egy időben történő eltávolítását elvégezni. Kettő, három vagy négy bölcsességfog egyidejű eltávolítása jól végezhető altatásban.

Ebben az esetünkben három bölcsességfog műtéti eltávolítására került sor altatásban.

Az 1-es képen zöld karikával jelöltük az eltávolításra váró jobb felső, jobb alsó és bal alsó bölcsességfogakat.
(A röntgenképen minden “szemben” van, tehát a jobb kéznél a bal oldal, a bal kéznél a jobb oldal.)
Látható, hogy a jobb alsó bölcsességfog ferdén áll és nekifeszül a második nagyőrlő fognak. A bal alsó bölcsességfog vízszintesen áll.
A 2. képen a jobb alsó bölcsességfogat mutatjuk. Ez persze nem látszik, hiszen ahová a nyíl mutat, ott van a bölcsességfog elrejtve az íny alatt.
A 3. képen a feltárt bölcsességfog látható, a fogat fedő csontot már eltávolítottuk, de a bölcsességfog még a csontfészekben ül.
A 4. képen a felső bölcsességfog eltávolításának egy részfolyamatát mutatjuk meg.
Az 5. képen a jelölések az eltávolított bölcsességfogak helyeit mutatják.
Az altatás során a páciens antibiotikumot és fájdalomcsillapítót is kap. Helyi érzéstelenítőszert is adunk a beavatkozás során, annak érdekében, hogy a közvetlen műtét utáni fájdalmat (amely a legerősebb lenne) kivédjük.
A műtét után altatóorvosunk “felébreszti” a beteget, aki egy-két óra pihenést követően kísérővel otthonába távozhat.

Bölcsességfog műtét altatásban

Jelentkezzen be most!